Lecțiile sunt concepute sub forma unui scenariu didactic, pornind de la rubrica
Ce
știm? în care se actualizează cunoștințele dobândite anterior, suport pe care se construiesc
noile conținuturi. Rubrica
Ce vom învăța? sintetizează punctual unităţile de conţinut, formulate ca întrebări-ancoră. Rubrica
Observăm, discutăm, explicăm! propune
situaţii şi metode esenţiale de tipul: studiu de caz, problematizare, dezbatere, aplicație
practică, repere semni fi cative pentru înțelegerea noilor conținuturi prezentate alternativ
în secțiunea
Citim și aflăm!. Fiecare lecție conţine un
Dicționar, curiozități și informații la
rubrica
Știați că. Ideile şi conţinuturile principale sunt sintetizate în secțiunea
Rețineți.
Lecțiile din manual sunt organizate în cinci unități de învățare pentru care sunt precizate
activitățile de învățare adecvate, aplicațiile și proiectele necesare pentru dobândirea
competențelor generale și specifice. Fiecare unitate de învățare se finalizează cu o recapitulare
organizată prin intermediul aplicațiilor practice şi proiectelor specifice și cu un
test de evaluare sumativă, cu grila de autoevaluare aferentă itemilor formulaţi.